عدم پرداخت حق بیمه و معوقات کارگران شهرداری چابهار؛ ابتلای شماری از کارگران بلوچ به تب دنگی

عدم پرداخت حق بیمه و معوقات کارگران شهرداری چابهار؛ ابتلای شماری از کارگران بلوچ به تب دنگی
سه شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵، شماری از کارگران بلوچ بخش خدمات شهری و ماشینآلات شهرداری چابهار از عدم پرداخت حق بیمه و معوقات خود خبر داده و نسبت به مشکلات معیشتی و درمانی ناشی از این وضعیت ابراز نگرانی کردهاند.
به گفته منابع حال وش:« حق بیمه کارگران بخش خدمات شهری شهرداری چابهار حدود هفت ماه است که پرداخت نشده و حقوق این کارگران نیز سه ماه معوق مانده است.»
منابع در ادامه افزودهاند:« شماری از کارگران بخش خدمات شهری در ماههای اخیر به بیماری تب دنگی مبتلا شدهاند، اما به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی شهرداری، امکان استفاده از خدمات درمانی و پیگیری روند درمان خود را ندارند. به گفته این منابع، عدم پرداخت هفتماهه حق بیمه، این کارگران را در شرایط دشوار اقتصادی و درمانی قرار داده و نگرانیهای آنان را افزایش داده است.»
حق برخورداری از تأمین اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، از جمله حقوق بنیادین کارگران است که همواره مورد تأکید نهادهای حقوق بشری و کنوانسیونهای بینالمللی کار قرار گرفته و فعالان این حوزه بر ضرورت رعایت حقوق کارگران و پرداخت بهموقع حقوق و حق بیمه آنان تأکید کردهاند./به گزارش حال وش
Related